×
Course Pic

קומרס דיגיטלי וסחר אלקטרוני

פתיחת הקורס : יום שני, 16 לאפריל 2018

מספר מפגשים : 13

סה"כ שעות : 3120

ימי הקורס : ימי שני בין השעון 16:30 - 20:30

מיקום : מרכז שביט , בצלאל 8 , רמת גן

5 : Digital IQ Score

עלות למשתתף : 12000 ש"ח

הירשמו עכשיו

תאור

טרנספורמציה דיגיטלית היא שינוי משמעותי באופן שבו תעשייה שלמה פועלות כתוצאה מכניסתן של טכנולוגיות דיגיטליות, נפיצות המידע (Data Ubiquity) ותפיסות הפעלה חדשות, אלו ועוד מאלצים את הארגונים עסקיים לשנות את אופן שבו הם פועלים לאור המציאות המשתנה.  עולם המסחר נמצא בליבה של אותה טרנספורמציה. ההשפעה הדיגיטל ניכרת בכל שלב בשרשת הערך, החל משלבי תכנון המוצר ועד לאופן שבו הוא מוצג ומונגש ללקוח. ריבוי הערוצים  החדשים, כניסתן המואצת של הטכנולוגיות הדיגיטלית, האופי המשתנה של הצרכנים והלקוחות, דפוסי הרכישה החדשים והתחרות המתמדת על ליבו של הצרכן הם רק חלק קטן מהתופעות שמשנות את פני המחסר בעידן הכלכלה הדיגיטלית. הקורס יקנה כלי חשיבה ותפיסות הפעלה שייתמכו ביכולת שלנו כמנהלים למזג את פעילות הסחר הקיימת עם זו בחדשה בערוצים הדיגיטליים.

קהל יעד

  • מנכ"לים.
  • בעלי עסקים קטנים.
  • מנהלי מסחר.
  • מנהלי eCommerce.
  • מנהלי מכירות.
  • סמנכ"לי דיגיטל (CDO).
  • מנהלי מערכות מידע (CIO).
  • מנהלי טכנולוגיה (CTO).
  • מנהלי שיווק (CMO).
  • מנהלי דיגיטל ומותגים.

מטרת הקורס

הקורס יקנה כלי חשיבה, ויכולות פרקטיות להקמה וניהול של פעילות סחר באמצעות תפיסות הפעלה, מתודולוגיות עבודה וטכנולוגיות דיגיטליות עדכניות. מטרת הקורס לאפשר למנהלי סחר להתאים  את פעילותם העסקית למכירה שיווק והפצה בערוצים דיגיטליים. ומבקביל לאפשר לבעלי עסקים להקים בצורה נכונה ערוץ סחר דיגיטלי שישלים את פעילות הסחר בערוצים המסורתיים.

נושאי לימוד מרכזיים

  • היכרות עם מגמות עולמיות בתחום המסחר הדיגיטלי.
  • תפקידו של מנהל הסחר הדיגיטלי.
  • מודלים עסקיים חדשים לפעילות סחר דיגיטלית. (ממשקים, פלטפורמות וכו')
  • עקרונות להקמה וניהול פעילות סחר דיגיטלית.
  • טכנולוגיות בשרשרת הערך מהחנות והמדף הדיגיטלי ללקוח.
  • תהליכי קבלת החלטות העומד בבסיס רכישה מקוונת.
  • שימוש בדאטה לטיוב פעילות הסחר הדיגיטלי ושיווק פרסונאלי.
  • הגדרת תמהיל המוצרים לערוצים הדיגיטליים.
  • לוגיסטיקה בעידן הכלכלה הדיגיטלית. (ניהול מלאי, ליקוט, אריזה והפצה וחשיבות ה Last Mile)
  • האפשרויות השונות לתמיכה ושירות בלקוחות הדיגיטל.
  • מדידה, המרה וכלי - Analytics  לאתר מסחר אלקטרוניים.
  • חווית הלקוח והמשתמש, כחלק מפעילות הסחר.
  • טכנולוגיות סליקה לאתרי סחר אלקטרוני ופעילות מכירה דיגיטלית.

ניהול קריירה והשמה

Partner_EY

חבר הון אנושי, חברה ההשמה המובילה בישראל, מלווה את בוגרי ה CDO CLUB קולג' באיתור מקום עבודה וליווי לאחר סיום הקורס. יועצי ההשמה של חבר מראיינים את בוגרי הקורס ומבצעים התאמה בין דרישותיו וכישוריו לדרישות המועברות על ידי חברות המחפשות מועמדים רלוונטיים. כחברת השמה מובילה, לחבר הון אנושי מאגר משרות כלל ארצי בהיקף רחב וגישה ישירה למחלקות כוח אדם ומשאבי אנוש בארגונים המובילים בארץ. שירותי ליווי הקריירה כוללים את הנושאים הבאים :

  • ליווי אישי בתהליך חיפוש עבודה והפניה למעסיקים המובילים בתעשיית הדיגיטל והטכנולוגיה.
  • מפגש עם יועצת קריירה של חברת חבר הון אנושי (אחד על אחד).
  • נטוורקינג והיכרות אישית עם מובילי תעשיית הדיגיטל בארץ ובעולם.
  • סיוע על ידי נתיג חבר בשדרוג קורות החיים.
  • ליווי מקצועי במהלך ולאחר סיום הקורס.

המרצים

פירוט הנושאים הנלמדים :

  • שעור 1
    טרנספורמציה בעולם הסחר.
    • 240
    • שעור כיתה

    בשעור זה נבחן את המניעים והמרכיבים העיקריים בטרנספורמצייה שמתרחשת בעולם הסחר הדיגיטלי. נכיר את ערוצי הסחר החדשים ואת המגמות המרכזיות בעולם. נלמד מהם המרכיבים המרכזיים בשינוי ונבחן כיצד סוגי המכירה המוכרים B2B, B2C, C2C, B2B2C השתנו בעידן הדיגיטלי. נלמד מי הם שחקני הסחר המובילים בעולם ומהם דפוסי הפעילות שלהם. ונסקור את  שוק האיקומרס הישראלי, השחקנים והמגמות הנוכחיות.

  • שעור 2
    מחקר שוק ובניית אסטרטגיה סחר דיגיטלית.
    • 240
    • שעור כיתה

    כמו בכל פעילות עסקית חדשה גם הקמת אתר או פעילות סחר דיגיטלית דורשת היכרות מעמיקה עם שוק היעד, הזירה התחרותית ולקוחות היעד. במקרים רבים המציאות העסקית שהכרתם השתנתה באופן משמעותי ויש ללמוד כיצד היא פועלת כיום בזירה הדיגיטלית. בשעור זה נלמד כיצד לעשות שימוש בערוצים דיגיטליים למציאת מידע עסקי על שווקים ומתחרים, נלמד כיצד להתאים פעילות עסקית קיימת לערוץ דיגיטלי חדש, וכיצד נפיק תובנות מהמחקר שביצענו. בנוסף נסקור ונבחן כלים לבניית תכנית עסקית ואסטרטגיה עסקית מותאמת למציאות החדשה.

  • שעור 3
    תפקידו של מנהל הסחר האלקטרוני בארגון סיטונאי / קמעונאי.
    • 240
    • שעור כיתה

    בשעור זה נלמד ממנהלים בכירים כיצד נראית שגרת יומו של מנהל סחר אלקטרוני בארגונים סיטונאיים קמעונאיים. במקרים רבים כבעלי אתרי מסחר נעבוד מול שותפים עסקיים בכדי להגדיל את ערוצי המכירה ולעיתים נמצא את עצמנו כמובילים פעילות שכזו בארגונים גדולים. בין הנושאים שילמדו הצבת מטרות לפעילות סחר קמעונאית, הבנת האתגרים והקשיים בארגונים מסורתיים, כיצד לרתום את הארגון לדבר באותה שפה חדשה, כיצד רותמים את הארגון למערך סחר אלקטרוני וכיצד יוצרים ערך מוסף באמצעות  הסחר הדיגיטלי.

  • שעור 4
    מנהל מסחרי באתר סחר אלקטרוני.
    • 240
    • שעור כיתה

    בניגוד למנהל סחר בארגון סיטונאי / קמעונאי מנהלי סחר באתרים או פלטפורמות סחר דיגיטליות מתמודדים עם מגוון אתגרים ייחודיים לעסקים שנולדו בזירה הדיגיטלית (Digital Natives). בשעור זה נלמד כיצד נראת שגרת יומו של מנהל אתר או פלטפורמת סחר, כיצד מנהלים את הספקים השונים, מהם האתגרים בממשקים הפנים וחוץ ארגוניים, כיצד מנהלים שגרת מכירות ועוד.

  • שעור 5
    הקמת אתר סחר.
    • 240
    • שעור כיתה

    מרכיב חשוב בפעילות הסחר הדיגיטלית היא איכות הערוץ הדיגיטלי דרכו נמכרים המוצרים וניתן השירות. במידה רבה ערוץ זה יקבע האם המיזם יצליח או יכשל. בשעור זה נכיר פלטפורמות לבנייה עצמית (וויקס, גו דאדי, שופיפיי, וורדפרס, ג'ומלה) אל מול פלטפורמות ושפות להקמה באמצעות מומחים (מג'נטו, אומברקו, דוט נט, וכו'). נבחן שיקולים להקמת אתר עצמאי אל מול בחירה ב Marketplace. נלמד מהם השלבים בהקמת אתר תוך דגש על הצמתיים המרכזיים בתהליך ונקודות זהירות. נבחן סוגי חנויות (מרקט פלייס, אי-קומרס, אונליין ריטייל, חנות היברידית( וכיצד פעילות באה לידי ביטוי בפעילות הדיגיטלית.

  • שעור 6
    בניית הקטלוג וניהול המדף הדיגיטלי.
    • 240
    • שעור כיתה

    בשעור זה נלמד כיצד מנהלים ובונים את קטלוג המוצרים שמהווים למעשה את המדף הדיגיטלי. נלמד כיצד להתאים מוצרים קיימים או לפתח מוצרים חדשים למכירה בערוצים דיגיטליים. מהו מבנה נכון לקטלוג, מה הם הרכיבים החשובים בעמוד המוצר, איפיון מסננים ואמצעי מיון , בחירה נכונה של קטגוריות וטקסונומיה לסידור המוצרים באתר והצעת מוצרים משלימים. במהלך השעור נבנה  את הקטלוג לאתר הסחר בפרוייקט.

  • שעור 7
    ממשק משתמש, חוויית משתמש.
    • 240
    • שעור כיתה

    חוויית משתמש היא אחד השיקולים המרכזיים בתהליך הרכישה באתר. חווית המתמש תגדיר כיצד ירגיש הלקוח כאשר הוא נמצא באינטראקציה עם אתר הסחר. הרגשה זו תקבע באופן משמעותי כיצד יסתיים המפגש של הלקוח עם האתר, כלומר ברכישה או נטישה. בשעור זה נלמד בין היתר מהם העקרונות המרכזיים המנחים את מאפייני ממשקי המשתמש באתרי סחר, כיצד בונים חוייה נכונה, כיתד בונים משפך מכירה נכון באתר וכיצד חויית המשתמש משפרת את יחס ההמרה.

  • שעור 8
    חוויית לקוח ופרסונליזציה מבוססת נתונים.
    • 240
    • שעור כיתה

    חויית לקוח בניגוד לחויית המשתמש עוסק בסך כל נקודות המגע של הלקוח עם המותג שיצרתם לאורך כל חיי הלקוח. החל משלב המודעות לאתר הסחר והמוצרים שבו דרך שלב הרכישה ועד לשירות הנאמנות והרכישה החוזרת. הכרת מסע הלקוח תסייע לכם בשיפור החוייה הכוללת מהשלב בו הלקוח מעוניין באחד המוצרים שנמצאים בקטלוג שלכם והעד לקבל השירות לאחר הרכישה. בשעור זה נלמד מהיא חויית לקוח וכיצד מנהלים ומשפרים אותה, נלמד לאפיין את מסע הלקוח והפיכתו ל Advocate, מהם הכלים ליצירת פרסונאליזציה בערוצי סחר ומהוא קולו של הלקוח VOC וכיצד הוא משפיע על שורת הרווח.

  • שעור 9
    שירות לקוחות לאתרי סחר דיגיטלי.
    • 240
    • שעור כיתה

    פעילות הסחר הדיגיטלית אינה מסתיימת בהמרה, חלק ניכר משרשרת הערך מתחיל מייד עם ביצוע הרכישה והכנת המוצר למשלוח או החזרה לפי הצורך. טעות נפוצה היא הקמה של פעילות סחר דיגיטלית ללא תמיכה על ידי מערך שירות מתאים. בכדי למנוע מכם לחזור על טעות זו נלמד בשעור זה כיצד לבנות מערכת שירות מתאים לפעילות הסחר הדיגיטלית באמצעות ספרי משנה או אצלכם בחברה, מהם הערוצים הדיגיטליים למתן שירות יעיל ומהיר (צ'ט, בוט וכו') וכיצד ננתח את המידע מערוצי השירות בכדי לשפר את פעילות הסחר נלמד כיצד מרכיב השירות יבוא לידי ביטוי במחיר המוצר וכיצד נשמר את הלקוחות באמצעות שירות חוייתי.

  • שעור 10
    תפעול ולוגיסטיקה בפעילות סחר דיגיטלית.
    • 240
    • שעור כיתה

    עד כה למדנו כיצד לנהל את הפעילות בערוצים הדיגיטליים ובמפגש עם הלקוח/צרכן. אך מאחורי כל אתר סחר דיגיטלי מצליח יש שרשרת לוגיסטית מורכבת כזו שמצליחה לענות על הביקושים בזמן אמת. בעידן בו קיימת חשיבות רבה לאופן בו פוגש הלקוח את המוצר, תפעול נכון של מערך הלוגיסטיקה חיוני להצלחת פעילות הסחר. בשעור זה נלמד כיצד מתאימים – את הבקרה, ניהול וגלגול המלאי לפעילות הדיגיטלת, כיצד נבנה מדיניות החזרה, כיצד נבצע שילוח ומעקב, מה הם הכלים והשחקנים בשוק השילוח וה Last Mile. נבנה תמחור נכון לצד הלוגיסטי ונלמד לנהל את האחסון ליקוט, אריזה ושקילה. לסיום נבנה למייזם תכנון תקציבי עבור כלל מרכיבי המערך הלוגיסטי.

  • שעור 11
    שיווק דיגיטלי מוכוון סחר דיגיטלי.
    • 240
    • שעור כיתה

    עד לשלב זה הקמנו פעילות סחר דיגיטלית לתפארת. עכשיו הגיע הזמן להניע לקוחות אל תוך הערוצים בהם אנו מנגישים את פעילות הסחר שלנו (Mobile, Web, Platform), שכן שום אתר סחר דיגיטלי לא ימכור ואף לא מוצר אחד אם לא נביא אליו תנועת גולשים. בשעור זה נלמד את העקרונות המרכזיים לשיווק דיגיטלי, כיצד נבנה אסטרטגיה שיווקית לערוצי הדיגיטל בהתאם ליעדים העסקיים של המיזם, נלמד מהם כלי השיווק המרכזיים (גוגל אדוורדס, גוגל אורגני, רשתות חברתיות, GDN) כלי השיווק באמצעות  תוכן (טאבולה, אאוטבריין, פלייבאז), ושימוש  בשיווק שותפים (Affiliate Marketing). בסיום שעור זה תיהיה לנו תבנית של תוכנית שיווקית לערוצים דיגיטליים שיתמכו בחנות שלכם.

  • שעור 12
    ניהול דאטה בקרה ואנליזה עסקית.
    • 240
    • שעור כיתה

    אחד מתוצרי הלוואי המשמעותיים ביותר מפעילות הסחר הדיגיטלית שלכם הוא דאטה, המון מון דאטה. ואתרי סחר שמשכירים לנצל את הדאטה בכדי לשפר את פעילותם העסקית מצליחים בצורה משמעותית אל מול המתחרים. בשעור זה נלמד לזהות את ערוצי הדאטה בתוך האתר שלכם ובפעילות ההיקפית לאתר. נכיר את כלי הניתוח המתקדמים וכיצד להפיק מהם מידע שיאפשר לכם למדוד את הפעילות העסקית ולשפר אותה. נלמד כיצד לנתח את המידע בכדי להתאים טוב יותר את המוצרים ומבנה האתר לאוכלוסיות שונות. בסיום השעור יהיו לנו את העקרונות המרכזיים לניהול אסטרטגיית הדאטה לאתר הסחר הדיגיטלי.

  • שעור 13
    הצגת פרוייקטי גמר ו DemoDay.
    • 240
    • שעור כיתה

    שעור הסיום יאפשר לתלמידים הזדמנות להציג את תוכנית העבודה שבנו לשאר התלמידים ולמרצי הקורס. הפרוייקטים המצטיינים והחדשניים יבחרו להצגה בפני פאנל של מנהלי דיגיטל, שיווק ומערכות מידע בכירים מהארגונים המובילים בארץ.

מאמרים קשורים

Digital Transformation Change Management
2018-03-14 14:56:49
Digital Transformation Change Management
בינה מלאכותית (AI) בחזית חווית הלקוח.
2018-02-26 10:04:32
בינה מלאכותית (AI) בחזית חווית הלקוח.
	מצב הטרנספורמציה הדיגיטלית לשנת 2017 – חלק ב'.
2018-01-16 17:56:12
מצב הטרנספורמציה הדיגיטלית לשנת 2017 – חלק ב'.
תפקידו של המנכ"ל בטרנספורמציה הדיגיטלית.
2018-01-02 20:52:49
תפקידו של המנכ"ל בטרנספורמציה הדיגיטלית.
מצב הטרנספורמציה הדיגיטלית לשנת 2017 – חלק א'.
2017-10-24 20:01:47
מצב הטרנספורמציה הדיגיטלית לשנת 2017 – חלק א'.
מערבות דיגיטלית, השלב הבא במסע הלקוח.
2017-11-05 19:11:40
מערבות דיגיטלית, השלב הבא במסע הלקוח.

רישום