×
Course Pic

הפסיכולוגיה של עידן הדיגיטלי.

פתיחת הקורס : יום שני, 12 למרץ 2018

מספר מפגשים : 9

סה"כ שעות : 1920

עלות למשתתף : 3500 ש"ח

מיקום : מרכז שביט , בצלאל 8 , רמות

5 : Digital IQ Score

הירשמו עכשיו

תאור

אחד המאפיינים הבולטים של המהפכה הדיגיטלית או המהפכה התעשייתית הרביעית כפי שנוהגים לקרוא לה הוא האופן בו השפיעו ההתפתחויות הטכנולוגיות על ההתנהגות ותהליכי קבלת ההחלטות שלנו כאנשים, עובדים ולקוחות בזירה הדיגיטלית. למהפכה הנוכחית השלכות מרחיקות לכת, התנהגותיות וקוגניטיביות על האופן בו אנו צורכים מידע שיווקי, מעבדים מידע ומקבלים החלטות. הטכנולוגיה הדיגיטלית משפיעה על האופן בו אנו צורכים תוכן, מתנהגים ברשתות החברתיות, עושים שימוש באפליקציות או מקבלים החלטות רכישה בזירות הסחר המקוונות. התלמידים בקורס יבצעו פרוייקט מעשי הכולל ניתוח קהל היעד, יצירת פרסונות דיגיטליות מתאימות באמצעות הבנה של תהליכי קבלת ההחלטות והצרכים של כל פרסונה ובניית דמו של אתר או אפליקציה המותאמת לקהלי היעד.

קהל יעד

 

  • מנכ"לים.
  • מנהלים בכירים ודירקטורים מהמגזר הפרטי.
  • מנהלים בחברות ציבוריות וממשלתיות.
  • סמנכ"לי דיגיטל (CDO).
  • מנהלי מערכות מידע (CIO).
  • מנהלי טכנולוגיה (CTO).
  • מנהלי שיווק (CMO).
  • מנהלי דיגיטל.
  • מנהלי מותגים
  • יועצים עסקיים וטכנולוגיים.
  • מנהלים מכל התחומים אשר מובילים שינוי דיגיטלי בארגון.

נושאי לימוד מרכזיים

 

  • מהו אורח חיים דיגיטלי וכיצד הוא בא לידי ביטוי בעידן החדש.
  • התנהגות לקוחות ברשתות חברתיות.
  • כיצד משפיעים על קבלת ההחלטות של המשתמש.
  • הפסיכולוגיה מאחורי הקליק בדסקטופ / מובייל.
  • תהליכי קבלת החלטות העומד בבסיס רכישה מקוונת.
  • כיצד ניצור את האפליקצייה הממכרת הבאה.
  • טרנדים בהתנהגות דיגיטלית.
  • שיטות לניתוח התנהגות בעולם הדיגיטלי
  • התנהגות דיגיטלית בפרספקטיבה של פערי הדורות / הבדלים בין דוריים בהתנהגויות דיגיטליות
  • כיצד נייצר הרגלים דיגיטליים בקרב קהל הלקוחות
  • ניצול קשרים חברתיים להגברת אמינות התוכן בדיגיטל (השפעת קשרים חברתיים על תפסית תכנית מקוונים)
  • ניתוח שימושיות בעזרת עקרונות מטה-קוגניטיביים
  • ההבדלים הבולטים בין התנהגות באון ליין ובאופליין (צריכה / רכישה וכו')
  • חווית משתמש, חווית לקוח ועיצוב.

המרצים

פירוט הנושאים הנלמדים :

  • שעור 1 12/03/18
    מבוא להתנהגות דיגיטלית
    • 240
    • שעור כיתה

    השיעור יעסוק בחיבור בין תיאוריות ומודלים מתחום הפסיכולוגיה להתנהגויות גולשים בעולם הדיגיטלי. הקורס יחשוף  את ההשפעה של הטכנולוגיה על המשתמשים וידון באספקטים שונים של התנהגות דיגיטלית. העולם הדיגיטלי מבלי משים מוביל לאימוץ של הרגלים, גינונים והתנהגויות השונים מהותית מהעולם האמיתי. אנו מקבלים החלטות בצורה שונה ואפילו מעבדים מידע באופן שונה. השיעור יעסוק בהשפעה של הטכנולוגיה הדיגיטלית על הבטים שונים של חיינו כולל אינטראציה בינאישית, קשב, זוגיות, למידה והתמכרויות דיגיטליות.

  • שעור 2 19/03/18
    מיהו הצרכן הדיגיטלי וכיצד ניתן להגיע אליו?
    • 240
    • שעור כיתה

    בשיעור נבחן את ההבדלים הבין דוריים כפי שהם באים לידי ביטיוי באימוץ טכנולוגיות דיגיטליות על ידי צרכנים  וההשפעות החברתיות, תפיסתיות והתנהגויותיות הנובעות מכך.  בנוסף נבחן את נושא הפרטיות בעולם הדיגיטלי. האם מדובר ב"סוף עידן הפרטיות כפי שאנו מכירים אותו?" ואם כן מה ההשלכות של כך על יוצרי תוכן, מפרסמים ומשווקים?  בסיום השיעור המשתתפים יקבלו בסיס להבנת התנהגות קהלים שונים בעולם הדיגיטלי וילמדו אסטרטגיות שונות להגיע אל קהלים אלו בשפתם. 

  • שעור 3 26/03/18
    כיצד מהנדסים התמכרויות דיגיטליות.
    • 240
    • שעור כיתה

    בשעור זה נלמד מה קורה כאשר כשצורת קיום אורגנית שהתפתחה במשך מיליוני שנים פוגשת את המלה האחרונה בעיצוב ותכנון התמכרות. בשעור זה נציץ למתרחש במוחו של המשתמש והבנת הגורמים הלא מודעים מאחורי ההתמכרויות הדיגיטליות שלנו, מדוע אנו לא מסוגלים להפסיק לשחק קנדי קראש, מה הופך את פייסבוק לפלטפורמה כה ממכרת, מדוע אנו לא יכולים להיפרד מהנייד לרגע וכיצד מעצבים מוצרים טכנולוגים ששולטים בבחירות שלנו. במהלך השעור, המשלב תיאוריה ופרקטיקה, נתוודא לאופן שבו מתקבלות החלטות בעולם הוירטואלי, ובגורמים המודעים והלא מודעים המשפיעים על קבלת ההחלטות.

  • שעור 4 09/04/18
    עולם הדיגיטל בעידן החוויתי.
    • 240
    • שעור כיתה

    בשיעור זה נסתכל לתוך תעשיית הדיגיטל ונבין מי השחקנים השונים בתחום וכיצד הם עוזרים לחברות להבין את התנהגות הגולשים. בנוסף, ננתח את תהליך קבלת ההחלטות שעוברת חברה בנוגע לביצוע שינוים באתר איך חברות מובילות משתמשות בנתונים לשיפור חווית המשתמש. בשיעור זה נסתכל לתוך תעשיית הדיגיטל ונבין מי השחקנים השונים בתחום וכיצד הם עוזרים לחברות להבין את התנהגות הגולשים. בנוסף, ננתח את תהליך קבלת ההחלטות שעוברת חברה בנוגע לביצוע שינוים באתר איך חברות מובילות משתמשות בנתונים לשיפור חווית המשתמש. בשיעור זה נסתכל לתוך תעשיית הדיגיטל ונבין מי השחקנים השונים בתחום וכיצד הם עוזרים לחברות להבין את התנהגות הגולשים. בנוסף, ננתח את תהליך קבלת ההחלטות שעוברת חברה בנוגע לביצוע שינוים באתר

  • שעור 5 16/04/18
    הבטקויין וכלכלת הרשת.
    • 240
    • שעור כיתה

    הבלוקצ'יין הוא הרשת החברתית של הכסף ודברי הערך, כמו שפייסבוק הוא הרשת החברתית של הטקסט,  וכמו שיוטיוב הוא הרשת החברתית של הוידאו. בעשור הקודם 2006-2016, התפתח המודל העיסקי של הרשתות החברתיות של התוכן. החל משנת 2017, החלה התפשטות של הרשתות החברתיות מתחומי התוכן לכל דבר: רשתות חברתיות של תחבורה (אובר), של אירוח (איירביאנבי), של חשמל (טסלה), של הרובוטים (גוגל ואמזון) ושל הכסף (בלוקציין). מהפכת הרשתות מבטאת מעבר פסיכולוגי וארגוני-ניהולי חד, מדור הספר הליניארי, לדור הרשת אסוציטיבי. בשיעור נלמד ונתרגל שימושים שונים ב 1.חוקי היסוד הפסיכולוגיים והארגוניים-ניהוליים של עולם הרשת, 2. עקרונות היסוד של מטבע הביטקויין ושל הרשת החברתית שנמצאת בבסיס הביטקויין (הבלוקציין). 3.קשרים בין כלכלת הרשתות (שרינג אקונומי), לסוג הכסף החדש שבמרכזה: מטבעות קריפטו כמו הביטקויין.

  • שעור 6 23/04/18
    הבנת המסע הצרכני בעידן החדש.
    • 240
    • שעור כיתה

    הטכנולוגיה הדיגיטלית הולכת והופכת למוצר צריכה בסיסי ונגיש למרבית האוכלוסיה. החשיבות של הטכנולוגיה כשלעצמה הולכת ופוחתת והשינוי העיקרי הוא בדפוסי ההתנהגות והרכישה של הלקוחות. בשעור נלמד למפות ולזהות את השינויים בהתנהגות ודפוסי הרכישה כתוצאה משימוש בטכנולוגיות דיגיטליות, בנוסף נלמד כיצד מיפוי מסע הלקוח מסייע לנו לקבל החלטות על בסיס נתונים ומידע ברור ולא על בסיס תחושות בטן, נלמד מה הם השינויים הנדרשים בנכסים הדיגיטליים אותם אנו מתחזקים  לצד הפעילות הארגונית אותה אנו מובילים.

  • שעור 7 30/04/18
    שפת גוף דיגיטלית.
    • 240
    • שעור כיתה

    בשעור זה נלמד לנטר את שפת הגוף הדיגיטלית של הגולשים המאפשרת לחברות לזהות במהירות את צרכי המשתמשים וליצור חוויה אישית עבור כל משתמש. בעוד שיחס ההמרה נתפס כיעד האולטימטי עבור עסקים, אחוז המרה אינו בהכרח מקביל לחווית משתמש טובה ולהיפך. הבנת החוויה של המשתמשים באתרך נראית כמשימה בלתי אפשרית אך החברות המובילות מבינות שמדידת החוויה של המשתמש זה המרכיב היחיד במשוואה שיבדיל אותן מהמתחרים. במעבדות המחקר של קליקטייל הצליחו לזהות סיגנלים הנחשפים באמצעות האינטראקציות של הגולשים עם האתר וניתן לעשות בהם שימוש ליצירת פרסונליזציה עבור הגולשים. קוראים לזה – מודל לפענוח כוונת המשתמש. על מנת להבין את "שפת הגוף הדיגיטלית" של המשתמשים, נאספו נתונים גולמיים המהווים את אבני הבניין של התנהגות הגולשים. השלב השני היה לעשות שימוש במודלים קוגניטיביים במטרה לתרגם את הנתונים הגולמיים לדפוסי התנהגות בעלי משמעות. 

  • שעור 8 07/05/18
    נויורו-מרקטינג יישומי - נוירואפלייד.
    • 120
    • שעור כיתה

    בשיעור זה נראה כיצד טכנולוגיות דיגיטליות עושות טרנספורמציה גם לתהליכי שיווק קלאסיים כגון מיתוג, תקשור וטרגוט. ההתקדמות שחלה בשנים האחרונות במדעי המוח ויישומה בתחומי השיווק מאפשרת להתחקות אחר הגורמים הלא מודעים במוחנו שמעצבים את תפיסתנו לגבי מותגים, מוצרים ושירותים ובתורם משפיעים על קבלת ההחלטות שלנו. נקבל הצצה אל ניתוחי אירוע המבוססים על מחקרים אמיתיים מהארץ ומהעולם על תפיסות לא מודעות, תגובת המשווקים בתקשור (קריאיטיב) מבוסס נתונים והתוצאה העסקית בקרב הצרכנים בשוק. ההרצאה תועבר על ידי ליאור מויאל מנכ"ל נוירואפלייד שפיתחה אפליקציית רשת משחקית למיפוי התפיסות הלא מודעות שיש לצרכנים על מותגים. התובנות שהמערכת מספקת מאפשרות למנהלי שיווק לבצע תהליכים של מיצוב, תקשור וטרגוט בהתבסס על נתונים מדוייקים המשקפים את תהליך קבלת ההחלטות האמיתי שקורה במוחו של הצרכן.

  • שעור 9 07/05/18
    נויורו-מרקטינג יישומי - בריינסטר.
    • 120
    • שעור כיתה

    בעשורים האחרונים ניתן לראות מומנטום חזק של חקר המוח, ותוכניות עתירות תקציב מוקדשות לנושא. עם התגברות ההבנה שלנו על הבסיס המורכב של תהליכים מוחיים, אחד האתגרים הגדולים הנוצרים הוא ההנגשה של מידע זה והיישום שלו לטובת תחומים פרקטיים. בריינסטר נבנתה על חזון לפיו מיטב האלגוריתמים של למידת מכונה, המבוססים על בסיסי נתונים רחבי היקף אודות פעילות מוחית, עומדים לרשותם של חוקרים שיווקיים חסרי רקע קודם במדעי המוח; באמצעות המעבדה של בריינסטר, המבוססת על עיקרון של Do it yourself, יכול כל חוקר שיווקי לקבל מידע ברזולוציה שלא נראתה קודם אודות האפקטים המוחיים האמיתיים, הרגשי והקשבי, של תכנים שיווקיים. בשיעור נסקור את האינטראקציה בין האופן שבו מנסים תכנים שיווקיים לפעול לבין דפוסי הפעילות של המוח האנושי; נערוך היכרות קצרה עם עולם הנוירו-מרקטינג ונצפה יחד בכמה מקרי מבחן של חקר תכנים שיווקיים באמצעות מדדים מוחיים.

רישום

הרישום הסתיים

מאמרים קשורים

כיצד מעבירים אומה שלמה טרנספורמציה דיגיטלית, ולמה?.
2019-11-07 20:09:35
כיצד מעבירים אומה שלמה טרנספורמציה דיגיטלית, ולמה?.
Born To Change - Chapter Two : Dollar Shave Club
2019-11-05 16:15:16
Born To Change - Chapter Two : Dollar Shave Club
עידן חדש של מאסטרים דיגיטליים
2019-10-28 17:50:50
עידן חדש של מאסטרים דיגיטליים
Born To Change - Chapter one : Warby Parker Part one
2019-03-23 23:27:17
Born To Change - Chapter one : Warby Parker Part one
האם אתם מעריכים נכון את ה First Party דאטה שברשותכם ?
2019-03-11 10:46:20
האם אתם מעריכים נכון את ה First Party דאטה שברשותכם ?
תפקידיו השונים של השיווק בארגון הדיגיטלי.
2019-02-25 00:00:00
תפקידיו השונים של השיווק בארגון הדיגיטלי.

ניהול קריירה והשמה

Partner_EY

חבר הון אנושי, חברה ההשמה המובילה בישראל, מלווה את בוגרי ה CDO CLUB קולג' באיתור מקום עבודה וליווי לאחר סיום הקורס. יועצי ההשמה של חבר מראיינים את בוגרי הקורס ומבצעים התאמה בין דרישותיו וכישוריו לדרישות המועברות על ידי חברות המחפשות מועמדים רלוונטיים. כחברת השמה מובילה, לחבר הון אנושי מאגר משרות כלל ארצי בהיקף רחב וגישה ישירה למחלקות כוח אדם ומשאבי אנוש בארגונים המובילים בארץ. שירותי ליווי הקריירה כוללים את הנושאים הבאים :

  • ליווי אישי בתהליך חיפוש עבודה והפניה למעסיקים המובילים בתעשיית הדיגיטל והטכנולוגיה.
  • מפגש עם יועצת קריירה של חברת חבר הון אנושי (אחד על אחד).
  • נטוורקינג והיכרות אישית עם מובילי תעשיית הדיגיטל בארץ ובעולם.
  • סיוע על ידי נתיג חבר בשדרוג קורות החיים.
  • ליווי מקצועי במהלך ולאחר סיום הקורס.