×

העלייה בחשיבות ובמורכבות של חוויות דיגיטליות

blog
Speaker_MarkGranot.jpg
תאריך פרסום : 07/01/2019
מאת : מרק גרנות, מנכ"ל ישראל, אפלאוז

שמירה על נראות דיגיטלית חזקה היא קריטית ככל שחוויות דיגיטליות הופכות להיות הפנים של המותג שלכם. אתרי אינטרנט, אפליקציות ומכשירים מחוברים מאפשרים לכם להתחבר ללקוחות שלכם ולטפח מערכת יחסים חזקה איתם המתבססת על אמון ונאמנות ותקשורת יעילה, אולם חשוב גם לקחת בחשבון שהן מביאות עמן רמות חדשות לגמרי של מורכבות, במיוחד בקרב מכשירים ניידים .

העולם הדיגיטלי הופך למפוצל ומגוון יותר, מיליוני אנשים יכולים להוריד את אותה האפליקציה לאותו מכשיר ולקבל חוויה דיגיטלית שונה. על פי ScientiaMobile, ישנם 45,000 פרופילים של מכשירים שונים בשוק, והמספר הזה צומח בהתמדה. במקביל, המכשירים האלה משתלבים יותר ויותר עם כלים חדשניים כגון עוזרים אישיים חכמים, סביבות IoT ביתיות ומכשור לביש.

מעבר להבדלים במכשירים, הדרישות של הלקוחות גוברים כאשר הם רוצים גם את הדבר הבא בטכנולוגיה וגם שהחוויה הדיגיטלית תהיה מותאמת בדיוק לצורך שלהם. הלקוחות מצפים שהאפליקציה שלכם תפעל כמתוכנן בכל תרחיש שהם נמצאים בו, בבית, ברכבת או בפארק ולכן היכולת לספק שירותים ומוצרים חדשים, ביעילות ובמהירות, דרך ערוצים דיגיטליים, הוא מה שמבדיל מותגים מובילים מהיתר. מעבדת בדיקות QA יעילה המכסה כמות מקסימלית של מכשירים ותרחישים שונים היא חיונית. עם זאת, המעבדה המסורתית מוגבלת במגוון הבדיקות שלה, היא אינה מסוגלת לעמוד בדרישות לטכנולוגיה ופרסונליזציה או לבחון כל שילוב של תרחישי שימוש, מכשירים שונים, דמוגרפיה ושוק בהם הלקוחות שלכם פועלים.

מה זה בדיקת המונים (CROWDTESTING) ?

בדיקת המונים מספקת תובנות אותנטיות, הנסמכות על בדיקות אנושיות אמיתיות, בתרחישים שקורים בעולם האמיתי, בכל שלב של פיתוח התוכנה. קיימות שתי גישות עיקריות למינוף בדיקת המונים שיספקו לכם משובים חשובים ליצירת חוויה דיגיטלית מצוינת:

  • בדיקת פונקציונליות ובדיקת שימושיות באמצעות מומחי QA.
  • קבלת משובים ממשתמשים אמיתיים שמייצגים את קהל היעד האמיתי שלכם.

הפעלת אנשים מתוך קהילת ההמונים המייצגים את קהל היעד שלכם תאפשר לכם לנתח בעקביות את נקודת המבט החשובה של הלקוחות שלכם בזמן הפיתוח וההשקות של גרסאות חדשות, ובכך למנוע בעיות לא צפויות ונטישה של לקוחות. וזאת תוך כדי הגדלת התפוקה של צוות בקרת האיכות שלכם, ללא ההוצאות הכרוכות בהגדלת כמות העובדים, בפרט בזמנים בהם נדרש גידול זמני במשאבי הבדיקות.

היתרונות של בדיקת המונים

גיוון.
קהילות הבדיקת המונים מאפשרת לבצע בדיקת פונקציונאליות ובדיקת חוויות משתמשים, עבור טווח רחב תרחישים, מכשירים, דפדפנים, רשתות ופרופילים של משתמשים בזמן קצר. עם בודקים בתנאי 'שטח' תוכלו להרכיב צוותי בדיקה המייצגים כל אחד משווקי היעד שלכם, ולקבל פרספקטיבה של משתמש קצה.

בדיקת המונים מציעה מגוון נקודות מבט, הצוות הפנימי מכיר את המוצר הדיגיטלי שיצר ולכן, באופן בלתי נמנע, קשה לו לתת הערכה אובייקטיבית. הוספת פרספקטיבה חיצונית משלבת נקודות מבט חדשות שיבחנו את עבודתכם מזווית בלתי משוחדת. במקרים מסוימים, ייתכן שתרצו בודקים זהים בכל שלבי הפרויקט, בכדי לנצל את היכרותם עם המוצר שלכם. במקרים אחרים, תעדיפו לשלב בודקים שונים, בכדי לקבל פרספקטיבה חדשה. בזכות בדיקת המונים, קל לבצע את שתי השיטות ואפילו לעבור ביניהן.

גמישות.
יתרון נוסף של בדיקת המונים הוא גמישות וויסות כמות הבודקים. בתהליכי הבדיקה יש נקודות שיא, פיקים, בהם הגמישות תאפשר לכם להכיל מחזור בדיקה רחב עם מגוון של סוגי בדיקה כשתצטרכו אותו. מספר הבודקים הגדול מספק את היכולת להשתמש בבודקים שכבר מכירים היטב את הלוגיקה של המוצר.

מהירות.
השימוש בקהילה הגלובלית מאפשר לכם לגייס לכל מחזור בדיקות צוות בודקים בהתאם לצורך. בזכות הפריסה הגלובלית והיקף הבודקים הרחב, תוכלו לבצע את הבדיקה במודל עבודה מסביב לשעון (Follow-the-Sun) המאפשר לבצע בדיקות מחוץ לשעות העבודה הרגילות. כשיום העבודה שלכם נגמר, יום העבודה של מישהו, במקום אחר בעולם, בדיוק מתחיל. תוכלו להעביר את הגרסה האחרונה של התוכנה לצוותים שיבדקו אותה ועד שתחזרו למשרד, כל התוצרים שנמצאו בבדיקה יהיו זמינים לצוותי הפיתוח.

איכות גבוהה יותר.
היתרון הרביעי של בדיקת המונים הוא שיפור כללי באיכות הדיגיטלית. על ידי הרחבת טווח הבדיקות הפנימיות, תוכל למצוא פגמים שללא הבדיקות היו מגיעים ללקוחות שלכם. לא משנה באיזו תעשייה אתם פועלים, בדיקת המונים מגלה פגמים נוספים ומאפשרת לכם לתקן אותם לפני שהאפליקציה או האתר שלכם עוברים לשלב הייצור. וגם במקרה בו פגם מצא את דרכו לתוך הייצור, בדיקת המונים תעזור לכם לגלות את סיבת התקלה במהירות ולתקן אותה בזמן אמת.

דרכים שונות למנף את בדיקת המונים



הארכת הטווח של צוות הבדיקות הפנימי שלכם.
אחת הדרכים היעילות ביותר למנף את הבדיקות המונים היא כהשלמה לבדיקות מבוססות מעבדה. הרחבה מוצלחת של בדיקות פנימיות עם בדיקת המונים יכולה להיראות כך: תחילה, הריצו בדיקות בסיסיות במעבדה לאפליקציות לנייד ולאתרי האינטרנט. שנית, ודאו שהם עונים על הדרישות הפנימיות. ולבסוף הקצו צוותי crowdtesting המכסים תרחישים מורכבים יותר, מאתגרים יותר וכאלה שלעיתים בלתי אפשרי לבדוק בתנאי מעבדה.

מינוף כשירות מנוהל.
חברות מסוימות רוצות ליהנות מיתרונות גישה יסודית בנוגע ל-QA, אך עדיין לתת למישהו אחר להוביל, ולכן הן משתמשות בבדיקת המונים כשירות מנוהל. הן שומרות על מעורבות מינימלית בעבודה עם צוותי הבודקים ולעיתים נדירות הן מבקשות לראות את הבעיות שעלו בבדיקות.

בניית משוב לקוחות לתוך קצב הפיתוח.
אם המטרה של החוויה הדיגיטלית שלכם היא לרצות את הלקוחות, לא כדאי שהלקוחות שלכם גם ייקחו חלק בתהליך העיצוב? בדיקת המונים מאפשרת לכם להכניס את הפרספקטיבה של הלקוחות שלכם לתוך תהליך העיצוב והפיתוח, על מנת להבטיח שתוכלו למקד בעקביות ובכל שלב בציפיות של הלקוחות. הסינון הדמוגרפי מאפשר לכם להתמקד בבודקים שתואמים לבסיס הלקוחות הקיים או הפוטנציאלי שלכם.

תוכלו למשל להבין שהלקוחות שלכם מקבלים יותר מדי (או אולי לא מספיק) התראות, או שהם לא מוצאים את מה שהם מחפשים באפליקציה. בכל אופן, על ידי קבלת תובנות אובייקטיביות, תוכלו לדעת טוב יותר אם התוכנה שלכם היא אינטואיטיבית ופשוטה, וגם לקבל משוב אמיתי עליה בהשוואה למתחרים.

העתיד של בדיקת המונים

ככל שמספר הדרכים בהן אנשים יכולים לחוות את המותג שלכם גדל, כך גדלה גם המורכבות בהבטחת החוויה החיובית עם המותג בכל אחת מהדרכים. כל צעד חדש קדימה בעולם ההיי-טק מביא איתו רמה חדשה של מורכבות, ומספר המשתנים השונים שעליכם לכסות במהלך הבדיקה רק ימשיך לעלות.

80% מהלקוחות ניתקו קשרים עם מותג בגלל חוויית שירות אחת לא מוצלחת.

גם ההשלכות שנוצרות בעקבות כישלון ביצירת חוויה דיגיטלית באיכות גבוהה הופכות להיות יותר ויותר רציניות. אם הלקוחות שלכם יחוו שימוש לא מוצלח עם האפליקציה שלכם, הם יבחרו ביישום של המתחרה. בזירת הקרב החדשה מותגים יכולים לנצח בהתאם לחוויה הדיגיטלית שהלקוחות שלהם חווים לפני ואחרי שהם מקבלים את המוצר או השירות בפועל. כתוצאה מכך, מעבר לעובדה שאתם צריכים לעשות יותר ויותר דברים בצורה נכונה, גובר הלחץ לעשות אותם בצורה מדויקת בכל פעם מחדש.

חברות מכל התעשיות מעסיקות מנהלי דיגיטל (Chief Digital Officers) ויוצרות צוותים המתמקדים אך ורק בניהול החוויה הדיגיטלית. ניהול כל הדרכים השונות בהן הלקוחות מתקשרים עם המותג שלכם בחלל הדיגיטלי בלבד, הפך להיות חשוב באותה מידה כמו אלמנטים ידועים אחרים החשובים לחברות מוצלחות, כגון מוצרים באיכות גבוהה ושירות לקוחות מעולה.

אי אפשר להתעלם מהשינוי שגורם לעולם הדיגיטלי לקחת חלק בכל אינטראקציה עם קהל היעד, ומותגים צריכים להבין את החוויות השונות שאנשים עוברים בערוצים הדיגיטליים. בדיקת המונים תמשיך להיות הגישה הטובה ביותר להבטחת ההתאמה בין החוויה שאתם שואפים לספק לבין זו שאתם מספקים בפועל.

אודות אפלאוז.

אפלאוז (Applause) מספקת פתרון פורץ דרך לביצוע בדיקות איכות ובדיקת חווית משתמש לאפליקציות מובייל, ווב, יישומים ארגוניים, חנויות מקוונות ופתרונות IOT באמצעות גישת CrowdTesting הנשענת על קהילה מנוהלת של למעלה מ- 400,000 מומחים המספקים שירותים על פי דרישה. אפלאוז מספקת ללקוחותיה תובנות אותנטיות, הנסמכות על בדיקות אנושיות אמיתיות בכל שלב של פיתוח התוכנה. באמצעות קהילת המומחים של אפלאוז יכולים ארגונים לבצע מגוון עצום של בדיקות על פי כל מאפיין נדרש, החל משפת מערכת ההפעלה, סוג ההתקן ועד מאפיינים אנושיים ייחודיים. לקוחות המשתמשים בפתרונות של אפלאוז נהנים מחוויות דיגיטל ברמה גבוהה, הבונות נאמנות לקוחות, מאיצות חדשנות ומגדילות הכנסות.

תגובות