×

ערוץ הדיסקברי של גוגל שאולי עוד לא הכרתם

blog
nl_AsiMeir.jpg
תאריך פרסום : 29/07/2020
מאת : אסי מאיר, אומן GoogleAds, אסי אייס מאיר

רשת הדיספליי של גוגל (ה-GDN) היא הנטוורק הגדולה ביותר באינטרנט. נתונים מיוני האחרון מספרים על ריץ' של כ-90% ממשתמשי האינטרנט. הפרסום ברשת זו מתבצע באמצעות מערכת הפרסום של גוגל (ואחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים יותר של קבוצת אלפאבית), הלא היא Google Ads, לשעבר "גוגל אדוורדס".

רשת ה-GDN ידועה במודעות הבאנרים שלה, שלהבדיל ממודעות הטקסט השבלוניות בחיפוש, מאפשרות יותר חופש יצירתי באמצעות ויז'ואלים עשירים.
כמו כן, הרשת מאפשרת אפשרויות טרגוט מעניינות על בסיס דמוגרפי, גיאורפי תחומי עניין, רימרקטינג ועוד.
עד עכשיו, הפרסום ברשת זו התאפיין בעיקר למטרות מיתוג, נראות ומוּדעוּת ופחות פרפורמנס.

אבל אתם בטח יודעים את זה כבר

מודעות הדיסקברי של גוגל הוכרזו לראשונה בכנס המפתחים השנתי במאי אשתקד, אולם רק לפני כחודש, ביוני 2020 נפתחה האפשרות למפרסמים ברחבי העולם ולמעשה יצאה משלב הבטא.

מה הן מודעות דיסקברי?

ובכן מדובר בכלי פרסום ויזואלי, חדש כאמור, שגוגל מציעה למפרסמים בגוגל אדס ברשת הדיספליי.
מה שמייחד את המודעות הללו שהן יופיעו רק ב-owned media של גוגל, קרי, במוצרים שלה. כאשר הכוונה היא לג'ימייל, יוטיוב ואפליקציית ה Discover.
הנה דוגמא לשימוש בכלי של מותג הנעליים UGG:

Image
תמונה מתוך הבלוג של גוגל.

מה שגוגל למעשה עשתה פה זה אריזה חדשה, קומפקטית ונוצצת, למוצר GDN אוטומטי נוסף בארסנל שלה, שמיועד לתת פייט או קונטרה קטנה לפייסבוק ולטאבולה.

ההשוואה לטאבולה ולפייסבוק נעשית מאחר ומדובר במוצר שהוא יותר מוּכוון תוכן, גרפי והוא גם יותר נייטיבי – המודעות משתלבות בפיד באפליקציה וביוטיוב או לחילופין יופיעו במייל בצורה שמנסה להראות טבעית או אורגנית.
מכאן ניתן לומר שחלק מהחידוש של הכלי הוא שימוש ב-GDN למטרות שהן לא מיתוג פר אקסלנס, אלא גם חינוך שוק והצפת תוכן.

כבר אמרנו אוטומטי?


אם להכנס קצת למישור הטכני, מבחינת ניהול Hands on, כלי זה מיישר קו עם מגמת ה-Machine Learning שגוגל חרטה על דגלה. ובהקשר שלנו המפרסמים והאופטימייזרים המשמעות היא: פחות שליטה על הקמפיינים ודחיקת הגורם האנושי מהמשוואה. קמפיינים מסוג דיסקברי יכילו פחות אפשרויות ניהול, אופטימיזציה ובידים. אתם רק תספרו לדוד גוגל מה מטרות הקמפיין, הזינו תקציב ואל תפריעו לאלגוריתם להביא לכם את התוצאות, בני אנוש.

לזכותם ייאמר שזה עובד, לפעמים. (ההצלחה תלויה גם בקריאייטיב ובהצעת המכר כמובן).
בשביל להמחיש על מה אני מדבר הנה רשימה של מה שלא ניתן לשלוט בקמפיין מסוג זה:
• מכשירים (מובייל או דסקטופ)
• בידים ידניים
• מיקומים (גם לא החרגות)
• תדירות
• רוטציית מודעות
• קריאייטיב. מה? לא ניתן לשלוט על הקריאייטיב? התשובה היא לא ממש... הפורמט דומה למודעות הרספונסיביות בהן אתם מזינים מספר כותרות ומספר תמונות וגוגל כבר יכין את הקוקטייל שנראה לו מנצח.
• ואם זה לא מספיק – יש הגבלות גם על הקריאייטיב עצמו. למשל: אין על התמונה להכיל כפתור (את הקריאה לפעולה תוכלו להכניס באופן נפרד).

אז על מה נשאר לנו כן לשלוט?

• תקציב יומי (תודה רבה באמת)
• קהלים (דמוגרפי, תחומי עניין, אירועי חיים ורימרקטינג)
• תזמון המודעות
• בחירה מוגבלת של אסרטגיות בידים אוטומטיות: מקסימום המרות או Target CPA

אז אחרי שהבנתם מה המשמעות של כלי הדיסקברי של גוגל, אתם בטח שואלים את עצמכם האם זה כדאי?
התשובה שלי תהיה: כדאי לנסות.

נכון לעכשיו, כאשר הכלי עוד חדש ולא רבים אימצו אותו, אפשר להנות ממחירי קליק זולים יחסית (יחסית לחיפוש, יחסית לדיספליי ויחסית לפלטפורמות המתחרות) – עשרות אג' בודדות בד"כ.
אחוזי ההקלקה שראיתי מרשימים – לא כמו בחיפוש אבל הרבה יותר מקמפיינים "קלאסיים" בGDN.
ואם יש לכם מספיק המרות להציג לאלגוריתם סיכוי לא רע שזה יעבוד וגם ימיר.

מאחר ואין שליטה על הקריאייטיב והבידים ראוי להזהיר את הרגישים למותג והקונטרול פריקס, אולי להם זה פחות יתאים.

כמו כן, מאחר ומדובר במאשין לרנינג מומלץ לתת לקמפיין לרוץ לפחות שבועיים לפני שמקבלים החלטות ושימו לב שגוגל ממליצה על תקציב יומי של פי 10 ממחיר ההמרה הרצוי – אז ציידו את הארנקים לפני שיוצאים להרפתקה.

אז מה אתם אומרים? אתם מוכנים לגלות את כלי הדיסקברי?


אסי אייס מאיר, MA בתקשורת וניו מדיה (IDC). פעיל כעשור בתחום השיווק הדיגיטלי.
אופטימייזר, מרצה ומייעץ בכל הנוגע לפרסום בגוגל אדס.

תגובות