×

לא רק חווית לקוח. מהי חווית עובד דיגיטלית ולמה היא כל כך חשובה?

blog
9b293c3ed2e84494b69d02ba51865cf7159379f1eb1e46b9bc6fb97c503176b1.jpg
תאריך פרסום : 14/09/2023
מאת : טל קודאי, מנהלת שיווק, קמדיה דיגיטל בע"מ

בעולם התעסוקה של ימינו שנשלט רבות על ידי הטכנולוגיה, (בייחוד לאור מגיפת הקורונה והשינויים הארגוניים שהתרחשו בעקבותיה) יצירת חווית עובד דיגיטלית טובה היא פעולה מהותית לכל ארגון שמחזיק בראייה עתידית.

ב"חווית עובד דיגיטלית" לא מדובר בהכרח על אימוץ הכלים הטכנולוגיים העדכניים ביותר, אלא ביצירת סביבה ארגונית דיגיטלית שבה העובדים מרגישים שהם נתמכים ומועצמים באופן שעוזר להם לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

ככל ששגרת ה'תעסוקה ההיברידית' נכנסה לחיינו ועובדים רבים ממשיכים לעבוד מרחוק גם שנים לאחר המגיפה, ארגונים צריכים למצוא דרך להציע את אותן האפשרויות ליצירת שיתופי פעולה פנים ארגוניים ולאפשר לעובדים להפיק את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם.

נתחיל בהגדרה – מהי חווית עובד דיגיטלית (DEX)?
חווית עובד דיגיטלית מתייחסת למסע העובדים בעת האינטראקציה עם כלים טכנולוגיים בארגונם.
ככל שהארגון הופך גלובלי והעבודה נעשית מרוחקת, חווית עובד דיגיטלית מבטיחה שעובדים יוכלו לתקשר בצורה חלקה, ולשתף פעולה עם שאר הקולגות שלהם בצורה אידיאלית.

חווית העובד הדיגיטלית נמדדת מרגע העסקת העובד ולאורך כל התקופה בה הוא ממשיך את פעילותו בארגון. היא משפיעה רבות על מעורבות העובד, פיתוחו והפרודוקטיביות שלו.

היכן חווית העובד הדיגיטלית פוגשת עובדים בארגונים?
לעובדי הארגון אינטראקציות רבות עם טכנולוגיות שונות מדי יום. החל מכניסה למחשב, מענה למיילים, השתתפות בפגישות מקוונות (zoom, teams) ועוד. ואם נצלול שכבה אחת מטה, אז כמעט כל מחלקה בארגון מסתמכת על מערכת טכנולוגית ספציפית שמסייעת לה בפעולות השגרה. לדוג' מערכות ניהול ויצירת תוכן עבור אנשי השיווק, מערכות CRM עבור אנשי המכירות וכו'.

חווית עובד בא לידי ביטוי גם ביכולת של העובדים להתמודד עם תקלות טכניות במערכות הללו כאשר הם נמצאים רחוק מעובדי הIT בארגון. כפי שניתן לראות, חווית עובד בהחלט מלווה את כל מסע העובד על פני מגוון פעולות שגרתיות ויש לה חשיבות המכרעת.

כיצד יצירת חווית עובד דיגיטלית טובה תורמת לארגון?

שביעות רצון גבוהה יותר בקרב העובדים
ככל שהעובדים מסוגלים לבצע את עבודתם בצורה חלקה, ללא הפרעות ותקלות ועם יכולת לתקשר עם שאר עובדי הארגון בצורה חלקה ונוחה, כך הם יהיו מרוצים יותר ויבצעו את עבודתם ביעילות.
מעבר לכך, בדיוק כפי שהלקוחות שלנו מצפים לחוויות מותאמות אישית, כך גם עובדי הארגון מעריכים חוויות דיגיטליות מותאמות לצרכיהם.

אפשרו לעובדים להתאים אישית את הממשקים שלהם, להגדיר העדפות ולתעדף משימות, והפכו את סביבת העבודה הדיגיטלית שלהם ליותר אינטואיטיבית ומתואמת לצרכים הייחודיים ולסגנונות העבודה שלהם.

שירות לקוחות טוב יותר
קשה לערער על הקשר החזק שקיים בין שביעות רצונו של העובד לשביעות רצונו של הלקוח. עובדים שבעי רצון שמרגישים שיש בידם את הכוח לשלוט בפעולות היומיום במסגרת הארגונית, ולבצע אותן בצורה הטובה ביותר יצליחו לתפקד ביעילות מוגברת.וברגע שנק' המגע של העובד והלקוח יפגשו, סביר שהשירות שהלקוח יקבל יהיה טוב יותר.

כמובן, לא מדובר בהכרח על העובדים העוסקים במתן שירות ללקוחות. החוויה של הלקוח נמדדת בסופו של על ידי כלל עובדי הארגון, אלא שנמצאים בחזית ומאחורי הקלעים כאחד.
כשהעובדים מרוצים ושבעי רצון, התוצרים שלהם יהיו טובים יותר, וזה יבוא לידי ביטוי בכלל נקודות המגע של הארגון עם הלקוח.

גיוס עובדים חדשים ושימור עובדים קיימים
טרנדים בתחומי רווחת העובד ימשיכו וישתנו כל הזמן, אבל דבר אחד יישאר בטוח: ככל שחווית העובדים טובה יותר, כך גדל הסיכוי שהם יישארו בארגון לאורך זמן. מעבר לכך, בתהליכי גיוס של עובדים חדשים, הם ירצו לדעת שהארגון שלכם הוא מקום נוח לעבוד בו, וזו הסיבה שחווית העובד חייבת להיות חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה הארגונית שלכם.  

תמיכה ושיפור שיתוף הפעולה הבין ארגוני
כפי שציינו קודם לכן, עבור עובדים העובדים מרחוק, היכולת ליצור קשר ולשתף פעולה עם שאר הקולגות בצורה חלקה היא חיונית. וכשהיא קיימת, היא מקלה רבות על התקשורת ומחזקת את הקשרים הבין אישיים בתוך הארגון, לא משנה מה המרחק הגיאוגרפי בין העובדים.  

ככל שיצליחו לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, המרוויחים הגדולים ביותר יהיו הארגון וצרכיו אשר ייענו בצורה הטובה ביותר.

לסיכום,
יצירת חווית עובדים דיגיטלית אידיאלית היא מסע הדורש מחויבות לאימוץ טכנולוגיה התומכת בצרכי העובדים ומשפרת את החוויה הכוללת שלהם. על ידי מתן עדיפות לכלים ידידותיים למשתמש, יצירת חוויה בהתאמה אישית ויצירת מצע נוח לשיתוף פעולה פנים ארגוני, ארגונים יכולים לשפר את חווית העובד הדיגיטלית ולבסס תרבות ארגונית משגשגת ומוצלחת. 

אחת מחוזקותיה של K-Vision  - פלטפורמת ניהול החוויות הדיגיטליות מבית קמדיה היא ביכולת שלה לשפר משמעותית את חווית העובד הדיגיטלית בארגונים. בעזרתה תוכלו למשל, לבצע בקלות פעולות כמו אחסון, ארגון ושיתוף של נכסים דיגיטליים כגון תמונות, סרטונים ומסמכים בין כלל הגורמים בארגון ולהקל עם זרימת המידע בין העובדים והשותפים שלכם. הפלטפורמה שלנו תספק לעובדי הארגון שלכם חוויה דיגיטלית ייחודית ותסייע במינוף יכולות העובדים ובהתאם במימוש הפוטנציאל הארגוני. לחצו כאן לפרטים נוספים. 

תגיות

תגובות